ימאהה R9 החדש: סוף עידן ה-R6, תחילתו של סופרספורט נגיש

ימאהה חשפה את ה-R9 לשנת 2025, אופנוע חדש שמציב רף חדש בקטגוריית הסופרספורט.  הוא מבוסס על מנוע שלושה צילינדרים ה-CP3 בנפח 890 סמ״ק, ומציע שילוב בין ביצועי מסלול חדים לבין שימושיות יומיומית. בעוד ה-R6 הקלאסי היה אופנוע קיצוני, ה-R9  מציע חוויה נגישה יותר, מבלי לוותר על האופי הספורטיבי שמאפיין את סדרת ה-R

מפרט טכני עיקרי

המפרט הטכני של ה-YZF-R9 מציב אותו כאופנוע מתקדם ומאוזן מאוד:

  • מנוע: CP3 – שלושה צילינדרים בטור (inline-3), 890 סמ״ק, DOHC, 4 שסתומים לצילינדר, קירור נוזלי
  • בוכנה ומהלך: 78.0 מ״מ × 62.1 מ״מ
  • יחס דחיסה: 11.5:1
  • הספק מירבי: כ-119 כ״ס ב־10,000 סל״ד
  • מומנט מירבי: כ-92 ניוטון מטר ב־7,000 סל״ד
  • תמסורת: 6 הילוכים, מצמד רטוב , קוויקשיפטר דור 3 )למעלה ולמטה)
  • משקל רטוב: כ-195 ק״ג
  • גובה מושב: כ-83 ס״מ
  • קיבולת דלק: כ-14 ליטר
  • שלדה: אלומיניום Deltabox חדשה שפותחה עבור הכלי
  • בולמים קדמיים: הפוכים בקוטר 43 מ״מ, עם כיוונון מלא KYB
  • בולמים אחוריים: עם כיוונון מלא KYB monoshock
  • בלמים קדמיים: דיסקים כפולים בקוטר 320 מ״מ עם קליפרים Brembo Stylema
  • בלם אחורי: דיסק 220 מ״מ, ABS עם אפשרות ניתוק אחורי למסלול
  • צמיגים: Bridgestone Battlax Hypersport S22 – קדמי 120/70ZR17, אחורי 180/55ZR17
  • מערכות אלקטרוניות: IMU שישה צירים, TCS, SCS, LIF, BC, EBM, Launch Control, מצבי רכיבה (Rain, Street, Sport, Track), Cruise Control, Variable Speed Limiter, Y-Connect

המנוע והתנהגות הכביש

המנוע של ה-R9 הוא לב ליבו של האופנוע – שלושה צילינדרים בטור (CP3) בנפח 890 סמ״ק. מדובר במנוע שמצליח להציע שילוב של מומנט זמין כבר בסל״ד נמוך ובינוני יחד עם יכולת טיפוס חלקה לסל״ד גבוה. כך מתקבלת חוויית רכיבה גמישה הרבה יותר מזו שהייתה ב-R6, שדרשה מהנהג לשמור על סל״ד גבוה כמעט כל הזמן. המומנט העשיר ב-R9 מעניק לרוכב ביטחון גם ביציאות מהפניות וגם ברכיבה יומיומית בעיר.

השוואה מול Yamaha R6

בעוד ה-R6 נחשב במשך שנים לאגדה בתחום הסופרספורט בזכות מנוע ארבעה צילינדרים צורח וביצועים חדים במסלול, הוא היה פחות נוח לשימוש יומיומי. ה-R9 לעומתו, מבוסס על מנוע שלושה צילינדרים עם מומנט גבוה יותר, מה שהופך אותו לידידותי הרבה יותר. הוא שומר על חדות במסלול אך מציע גם פשטות ונוחות בכביש הציבורי. המשקל מעט גבוה יותר, אך מערכות האלקטרוניקה המתקדמות מאזנות זאת ומעניקות שליטה מרשימה.

אבזור וציוד נוסף

האופנוע מצויד במערכות אלקטרוניות מתקדמות, בהן IMU שישה צירים, בקרת אחיזה, בקרת החלקה, בקרת הרמת גלגל קדמי, בקרת בלימת מנוע ומצבי רכיבה מגוונים שמתאימים לכל תנאי. בנוסף, הוא כולל Quick Shift מהדור החדש להעברת הילוכים חלקה ומהירה, בלמי Brembo Stylema עוצמתיים, צמיגי Bridgestone Battlax S22 ובולמים מתכווננים מלפנים ומאחור. האופנוע מגיע גם עם חיבור לאפליקציית Y-Connect, תאורת LED מלאה ומצב שיוט שמקל ברכיבה ממושכת.

בנוסף לאבזור הסטנדרטי, ימאהה מציעה אביזרים מקוריים לשדרוג: מגני שלדה, מגיני קייסים, ידיות חימום, מושבים נמוכים יותר, משקף מעושן, מערכות פליטה משדרגות  מגני ידיות.

התאמה לכבישי ישראל

בכבישי ישראל, ה-R9 מציע יתרון גדול. בכבישים מהירים כמו כביש 6 או כביש החוף, הוא מספק יציבות מרשימה ויכולת תאוצה חזקה. בכבישים מפותלים במקומות כמו נס הרים אלקוש ורמת הגולן, הבולמים האיכותיים והמערכות האלקטרוניות מעניקים ביטחון גם לרוכבים פחות מנוסים. בחודשי הקיץ החמים חשוב לשים לב לניקיון מערכת הקירור, ובחורף – מערכות האחיזה וה-ABS נותנות יתרון מובהק על כבישים רטובים.

ביצועים במסלול

במסלול ה-R9 מתגלה ככלי קרבי ומדויק. השילוב של מנוע חזק עם מומנט גמיש, שלדה קלה ובלמים מצוינים, מאפשר לרוכב ליהנות מהקפות מהירות ויציבות. הכנפונים האווירודינמיים החדשים (winglets) מסייעים ביציבות במהירויות גבוהות, והאלקטרוניקה המתקדמת מאפשרת לרוכב לשלוט בכל מצב. רוכבים שדיווחו על חוויותיהם במסלול מספרים על חוויית רכיבה מהנה ופחות מתישה לעומת ה-R6.

סיכום

ה-Yamaha R9 הוא אופנוע שמביא בשורה חדשה לעולם הסופרספורט: מצד אחד ביצועי מסלול ברמה גבוהה, ומצד שני נוחות וגמישות לרכיבה יומיומית. הוא מהווה יורש מודרני ל-R6, ומציע לרוכבים בישראל כלי שמתאים גם לנסיעות סוף שבוע ארוכות, גם למסלולים וגם לשימוש יומיומי. כל מי שמחפש חווית רכיבה עוצמתית אך נגישה – ימצא ב-R9 בן לוויה אידיאלי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *