המדריך המקיף לביגוד קיץ ממוגן לרוכבי אופנוע – בחירת הציוד המושלם לכל סגנון רכיבה

עונת הרכיבה החמה מביאה איתה אתגר לא פשוט לכל רוכב אופנוע: איך נשארים ממוגנים, בטוחים ונוחים – מבלי להתבשל בתוך הציוד? בדיוק בשביל זה מותגי העל בתחום הציוד הממוגן פיתחו קולקציות קיץ ייעודיות, שמאפשרות ליהנות מכל העולמות: אוורור מקסימלי, נוחות לאורך זמן ורמת מיגון גבוהה שמתאימה לכל סוג רכיבה. בכתבה שלפניכם נצלול לעומק אל דגמי מעילי הקיץ, כפפות הרכיבה והנעליים הכי מומלצים לקיץ 2025 מבית DAINESE, RS TAICHI, FORMA ו-TCX. ננתח את היתרונות הטכניים של כל דגם, נביא חוות דעת אמיתיות מהשטח ונמליץ על הפריטים שהכי משתלמים לרוכבי ספורט, אדוונצ’ר, רכיבה עירונית או טיולי סופ"ש. בין אם אתה רוכב ותיק או בתחילת הדרך – זה הזמן להתלבש נכון, ליהנות מהרוח על הפנים ולרכוב בביטחון מלא גם כשחם בחוץ.

מעילי קיץ: הקיץ מביא איתו את הצורך בציוד ממוגן אך מאוורר. דיינזה IGNITE AIR TEX הוא מעיל טקסטיל משולב רשת אוורירית בעיצוב אורבני. הוא קל משקל ונושם מאוד, עם מגני כתפיים ומרפקים CE Level 1 מובנים ואפשרות להוספת מגן גב וחזה (Dainese Ignite Air Tex Jacket Camo/Red 97H – Worldwide Shipping!) (Dainese Ignite Air Tex Jacket Camo/Red 97H – Worldwide Shipping!). רוכבים מציינים שהוא מאוורר מאוד ובעל גזרה מעט ארוכה מהרגיל – יתרון למי שרוצה מעיל שנראה טוב גם בירידה מהאופנוע, ללא “חשיפת בטן” ברכיבה עירונית (Dear cruiser riders: What summer jacket do you wear? : r/motorcyclegear). במחיר בינוני (בסביבות 800-900 ש״ח), ה-Ignite Air Tex מעניק תמורה טובה – הוא מספק מיגון בסיסי וראות עם חלקים מחזירי אור, ונוחות שהתאימה לרבים בשימוש יום-יומי.

HYDRA FLUX 2 D-DRY: מעיל קיץ מודולרי עם קריצה לשלוש עונות. הוא בנוי בד רשת High-Tenacity מחוזק (בד “Omega” עמיד) ומשולב בד QuickDry, וכולל בטנת D-Dry אטומה למים נשלפת ( HYDRAFLUX 2 AIR D-DRY® – MEN'S WATERPROOF MOTORCYCLE JACKET | BLACK/CHARCOAL-GRAY | Dainese ) ( HYDRAFLUX 2 AIR D-DRY® – MEN'S WATERPROOF MOTORCYCLE JACKET | BLACK/CHARCOAL-GRAY | Dainese ). המשמעות היא שניתן ליהנות מרוח וצינון בקיץ, אך גם לרכב בגשם קיץ או בערב קריר – פשוט מתקינים את הבטנה האטומה (שניתן לקפל ולאחסן בכיס ייעודי במעיל) ( HYDRAFLUX 2 AIR D-DRY® – MEN'S WATERPROOF MOTORCYCLE JACKET | BLACK/CHARCOAL-GRAY | Dainese ). המיגון כולל מגני כתפיים ומרפקים מורכבים תקניים (EN1621.1) נשלפים, עם הכנה למגן גב (G1/G2) ( HYDRAFLUX 2 AIR D-DRY® – MEN'S WATERPROOF MOTORCYCLE JACKET | BLACK/CHARCOAL-GRAY | Dainese ) ( HYDRAFLUX 2 AIR D-DRY® – MEN'S WATERPROOF MOTORCYCLE JACKET | BLACK/CHARCOAL-GRAY | Dainese ). Hydra Flux 2 הוא “ג’וקר” ורסטילי – מעיל רשת מאוורר שמשמש גם כמעיל מעבר. הוא אמנם בתקן CE Class A (לשימוש עירוני בעיקר), אך איכות הבנייה גבוהה, עם התאמות בצוואר, מותניים ושרוולים לנוחות בכל תנוחה ( HYDRAFLUX 2 AIR D-DRY® – MEN'S WATERPROOF MOTORCYCLE JACKET | BLACK/CHARCOAL-GRAY | Dainese ). רוכבים שבדקו אותו אהבו את השילוב בין משקל קל לאפשרות הגנה מרוח וגשם, אם כי ציינו שמדובר בפריט מעט יקר יותר (כ-1,000+ ש״ח) בהשוואה למעילי קיץ בסיסיים. למי שרוכב בכבישים מהירים או יוצא לטיולים וצריך פתרון לקיץ עם אופציה לגשם – ההשקעה הצדיקה את עצמה מבחינתם.

DESERT TEX JACKET: מעיל אדוונצ’ר קיצי של דיינזה, המיועד ממש לימי שרב ושטח. הוא עשוי מאריג פוליאסטר 600D עמיד (Poly600) ומשולב פנלי רשת סרוגה רחבה מסוג “Omega” בקדמת ובגב המעיל, לאוורור מירבי ( DESERT TEX – MEN'S TOURING SUMMER MOTORCYCLE JACKET IN FABRIC | BLACK/BLACK/EBONY | Dainese ). למעיל בטנת רוח פנימית נשלפת – ווסט רוח דק ששובר צינת בוקר וניתן לאחסן בכיס “מטען” גדול בגב המעיל כשמיותר ( DESERT TEX – MEN'S TOURING SUMMER MOTORCYCLE JACKET IN FABRIC | BLACK/BLACK/EBONY | Dainese ). המיגון ב-Desert Tex מרשים: מגני Pro-Armor גמישים בכתפיים ובמרפקים ברמת CE Level 2 Type B (כיסוי רחב) כלולים ( DESERT TEX – MEN'S TOURING SUMMER MOTORCYCLE JACKET IN FABRIC | BLACK/BLACK/EBONY | Dainese ), ויש הכנה למגן גב G1/G2 וכן לכיסויי חזה (“Double Chest”) ( DESERT TEX – MEN'S TOURING SUMMER MOTORCYCLE JACKET IN FABRIC | BLACK/BLACK/EBONY | Dainese ). המעיל מותאם למסעות – עם 4 כיסים בחזית, כיס גב וכיס פנימי לאחסון רב ( DESERT TEX – MEN'S TOURING SUMMER MOTORCYCLE JACKET IN FABRIC | BLACK/BLACK/EBONY | Dainese ), וחיבורים לרוכסן מכנסי רכיבה תואמים. רוכבי אדוונצ’ר ציינו לטובה את המשקל הקל והאווירודינמיות שלו: “זרימת האוויר מדהימה והגזרה מצוינת – המון כיסים שימושיים” כתבה אחת חוות דעת ( DESERT TEX – MEN'S TOURING SUMMER MOTORCYCLE JACKET IN FABRIC | BLACK/BLACK/EBONY | Dainese ). הוא אידיאלי לרכיבות שטח וכביש ארוכות באקלים חם ( DESERT TEX – MEN'S TOURING SUMMER MOTORCYCLE JACKET IN FABRIC | BLACK/BLACK/EBONY | Dainese ), ומספק שילוב של נוחות ופרקטיות – אם כי יש לזכור שהוא בתקן CE A ולא נועד להחלקות במהירויות כביש גבוהות מאוד. במחיר של כ-1,200 ש״ח, עבור רוכב אדוונצ’ר שיוצא למסעות במדבר בקיץ, ה-Desert Tex נותן תמורה מצוינת בזכות אוורור קיצוני ומיגון גבוה.

AIR FRAME 3 TEX: אחד ממעילי הרשת הפופולריים ביותר של דיינזה, בגרסה החדשה ביותר. ה-Air Frame 3 הוא מעיל רשת מלא עם בטנת רוח נשלפת – שילוב המאפשר רכיבה נוחה בחום כבד וגם גמישות בשעות קרירות יותר ( AIR FRAME 3 TEX – MEN'S SUMMER MOTORCYCLE JACKET IN FABRIC | ARMY GREEN/BLACK/FLUO YELLOW | Dainese ) ( AIR FRAME 3 TEX – MEN'S SUMMER MOTORCYCLE JACKET IN FABRIC | ARMY GREEN/BLACK/FLUO YELLOW | Dainese ). כולו בנוי מאריג רשת “Tex” מאוורר מאוד בשילוב בד QuickDry לייבוש מהיר ( AIR FRAME 3 TEX – MEN'S SUMMER MOTORCYCLE JACKET IN FABRIC | ARMY GREEN/BLACK/FLUO YELLOW | Dainese ) ( AIR FRAME 3 TEX – MEN'S SUMMER MOTORCYCLE JACKET IN FABRIC | ARMY GREEN/BLACK/FLUO YELLOW | Dainese ). למעיל מגני כתפיים ומרפקים קומפוזיטיים תקניים (CE Level 1) מובנים, והכנה למגני חזה ולמגן גב מסוג G1/G2 ( AIR FRAME 3 TEX – MEN'S SUMMER MOTORCYCLE JACKET IN FABRIC | ARMY GREEN/BLACK/FLUO YELLOW | Dainese ). חידוש נוח הוא כיס פנימי אטום למים למסמכים/טלפון ( AIR FRAME 3 TEX – MEN'S SUMMER MOTORCYCLE JACKET IN FABRIC | ARMY GREEN/BLACK/FLUO YELLOW | Dainese ). דיינזה ציידה אותו גם ברוכסן חיבור למכנסיים (למשל לדגם Drake Air) ובאפשרות כוונון בזרועות, במותניים ובצוואר להתאמה מדויקת ( AIR FRAME 3 TEX – MEN'S SUMMER MOTORCYCLE JACKET IN FABRIC | ARMY GREEN/BLACK/FLUO YELLOW | Dainese ) ( AIR FRAME 3 TEX – MEN'S SUMMER MOTORCYCLE JACKET IN FABRIC | ARMY GREEN/BLACK/FLUO YELLOW | Dainese ). בשטח, ה-Air Frame 3 קיבל שבחים על זרימת האוויר הפנטסטית שלו – “עם ביטנת הרוח המוסרת, הוא מכניס המון אוויר, אפילו כשהוספתי מגן גב וחזה” סיפר רוכב מרוצה. ישנם גם דיווחים ממקרים אמיתיים: מעיל Air Frame החזיק מצוין בהחלקה על האספלט – רוכב אחד העיד ש”התרסקתי איתו והוא שמר עלי נהדר, עם נזק קטן בלבד למעיל” (I know gear is frowned upon, but I'll get better answers from you regards : r/CalamariRaceTeam). כמוצר דיינזה הוא לא זול (כ-1,100 ש״ח), אבל נחשב השקעה משתלמת לרוכבי כביש ועיר הסובלים מחום כבד – הוא משלב איכות, נוחות ובטיחות, ולכן ממשיך להיות רב-מכר בדיינזה לאורך שנים ( AIR FRAME 3 TEX – MEN'S SUMMER MOTORCYCLE JACKET IN FABRIC | ARMY GREEN/BLACK/FLUO YELLOW | Dainese ).

ENERGYCA AIR TEX: המעיל הספורטיבי ביותר בחבורה. ה-Energyca Air Tex של דיינזה נועד לרכיבות קיץ בכביש מהיר ובסגנון ספורטיבי, והוא משלב בין בד Cordura Comfort גמיש ועמיד במיוחד לשפשופים, לבין פנלי רשת אווריריים גדולים לאוורור מקסימלי ( ENERGYCA AIR TEX – MEN'S SUMMER MOTORCYCLE JACKET IN FABRIC ) ( ENERGYCA AIR TEX – MEN'S SUMMER MOTORCYCLE JACKET IN FABRIC ). למעיל בטנת רוח נשלפת גם כן, לטיפול בשינויי טמפרטורה ברכיבות הרריות או בלילה ( ENERGYCA AIR TEX – MEN'S SUMMER MOTORCYCLE JACKET IN FABRIC ). היתרון הבולט כאן הוא במיגון: מגני כתפיים ומרפקים קומפוזיט CE (כנראה Level 1) משולבים, ופלטות אלומיניום חיצוניות על הכתפיים – טכנולוגיית מירוצים של דיינזה שנועדה להחליק על האספלט בעת נפילה ולהפחית עומס סיבובי על הכתף ( ENERGYCA AIR TEX – MEN'S SUMMER MOTORCYCLE JACKET IN FABRIC ). יש כמובן הכנות למגן גב G1/G2 ולמגני חזה ( ENERGYCA AIR TEX – MEN'S SUMMER MOTORCYCLE JACKET IN FABRIC ). המעיל מרגיש כמעיל עור קל – הוא “מחבק” את הגוף עם בד קורדורה גמיש, ומעניק הגנה גבוהה אך במשקל נמוך יחסית. במחירו (כ-1,500 ש״ח) הוא מיועד לחובבי הביצועים: רוכבי ספורט שרוצים מעיל קיץ שמקריב מעט מאוד במיגון. מי שהתנסה בו משבח את הנוחות והתנועה החופשית בזכות הגמישות, אך מציין שהוא בהחלט חם מעט יותר ממעילי רשת טהורים (הקורדורה הצפופה ופלטות המתכת עושות את שלהן). מבחינת תמורה למחיר – עבור רוכב ספורט/נייקד שאינו רוצה לוותר על מראה ומיגון ספורטיבי גם בימים חמים, ה-Energyca Air Tex הוא אופציה מלהיבה.

HEROSPHERE AIR TEX: הדגם החדש והקליל ביותר של דיינזה לקיץ. ה-Herosphere Air מתוכנן למקסימום אוורור ומשקל מזערי, ומתאים במיוחד לרכיבות בעיר ובקיץ לוהט. הוא בנוי כולו מאריג רשת מאוורר (טקסטיל “Tex Air”) עם מגני Pro-Armor רכים ומחוררים בכתפיים ובמרפקים ( HEROSPHERE AIR TEX – MEN'S MOTORCYCLE JACKET IN FABRIC ) ( HEROSPHERE AIR TEX – MEN'S MOTORCYCLE JACKET IN FABRIC ) – אותם מגנים גמישים של דיינזה שמספקים תקן CE תוך שמירה על גמישות ואוורור. המעיל בעל תקן CE Class A בלבד ( HEROSPHERE AIR TEX – MEN'S MOTORCYCLE JACKET IN FABRIC ), כלומר מיועד לרכיבות במהירויות נמוכות-בינוניות (קהל עירוני בעיקר), אך הוא מעניק יתרונות של נוחות קיצונית: בד נושם, משקל נוצה וכושר תנועה גבוה. ישנן רצועות התאמה בפרקי היד ובמותניים, ולולאת חיבור למכנס למניעת חשיפת גב ברכינה ( HEROSPHERE AIR TEX – MEN'S MOTORCYCLE JACKET IN FABRIC ). בנוסף מצויד ה-Herosphere Air בכיס פנימי עמיד למים למסמכים – יתרון קטן למקרי גשם פתאומי או זיעה (Dainese Herosphere Air Tex Jacket Black/White Diamond) (Dainese Herosphere Tex jacket Black | Motardinn – Tradeinn). רוכבים עירוניים שנהנו ממנו מספרים על “תחושה כאילו לובשים חולצה” מרוב שהוא קל, ועל זרימת אוויר נהדרת ששומרת על הגוף קריר גם בעומסי תנועה. כמובן, יש לקחת בחשבון את רמת המיגון הבסיסית יחסית – מומלץ להוסיף מגן גב (כיס ייעודי קיים) מאחר והמגן לא מסופק במעיל. בסביבות 800-900 ש״ח, ה-Herosphere Air מתומחר נגיש יחסית לדיינזה, ומהווה פתרון מצוין למי שרוכב בעיקר בעיר בקיץ ורוצה משהו כמעט בלתי מורגש לעומת מעיל כבד.

כפפות קיץ: הידיים דורשות הגנה אך סובלות מאוד מחום – ולכן כפפות קיץ טובות משלבות בד מאוורר עם מיגונים קשיחים במינימום משקל.

RS TAICHI VELOCITY RST444: כפפות קיץ קצרות מבד רשת משולב עור מבית RS Taichi היפנית, הידועה בציוד המוגן-מאוורר שלה. דגם Velocity RST444 בנוי מחומרים מרובים: עור פרה ועיזים באזורים החשופים לפגיעה, יחד עם ניילון וניאופרן לגמישות, ופאנלי רשת לאוורור מקסימלי ( RS Taichi : RST444 Velocity Mesh Gloves [RST444BK05S] ). ישנו מגן פרקי-אצבעות עשוי קרבון בחלק העליון של כף היד, מגני TPU על פרקי האצבעות וחתיכות ספוג להגנה באזור שורש כף היד ( RS Taichi : RST444 Velocity Mesh Gloves [RST444BK05S] ). בכף היד יש הדפס נגד החלקה לשיפור האחיזה בכידון, ואצבע מגע למסכים חכמים כדי שאפשר יהיה לתפעל טלפון או GPS בלי להוריד את הכפפה ( RS Taichi : RST444 Velocity Mesh Gloves [RST444BK05S] ). למרות כל המיגון, הכפפה גמישה מאוד בזכות פאנלי גמישות (Action Flex) באצבעות ( RS Taichi : RST444 Velocity Mesh Gloves [RST444BK05S] ). משתמשים מדווחים על תחושה נוחה והתאמה טובה – מיד עם השימוש הראשון הכפפה “מתיישבת” על היד. הייתה הערה יחידה על כך שרצועת הסקוץ’ הדקה במפרק עלולה לגרום לגלגול חלק השרוול של הכפפה אם לא מהדקים אותה מספיק (Reviews : RS Taichi : : RST444 Velocity Mesh Gloves), אך מדובר בניואנס קטן. בשורה התחתונה, במחיר סביר (כ-250 ש״ח), ה-RST444 מציעה המון: אוורור נהדר, הגנה ראויה (כולל חיזוקי עור באזורים מועדים לשפשוף) ושימושיות גבוהה לרכיבת קיץ יום-יומית. אף רוכב אף ציין שכבר עבר התרסקות עם כפפות RS Taichi (דגם דומה) והכפפות “הצילו את ידיו” ונשארו ברות שימוש (Reviews : RS Taichi : : RST444 Velocity Mesh Gloves) (Reviews : RS Taichi : : RST444 Velocity Mesh Gloves) – עדות לאיכות בנייה טובה ביחס למחיר.

RS TAICHI RST461 WRX Air: דגם קיץ ספורטיבי יותר של RS Taichi. ה-WRX Air RST461 שומר על מבנה דומה ל-RST444 (מעטפת עור/בד משולבת, מגן קרבון על הפרקים, אוורור רשת), אך מוסיף עוד קצת קשיחות. הכפפות הללו קצרות יחסית (לא מכסות הרבה את האמה), מה שנותן נוחות בתנוחת ספורט – אם כי המשמעות היא פחות הגנה לפרק כף היד עצמו. משתמשים שנסעו איתן מציינים שהכפפה “קשיחה” בהתחלה ודורשת זמן התרככות – החומרים מעט נוקשים במצב חדש, אך לאחר כמה ימי רכיבה הם מתרככים ומתאימים את עצמם ליד (Reviews : RS Taichi : : RST444 Velocity Mesh Gloves). ההגנה זוכה למחמאות – יש תחושת ביטחון ביד הודות למיגונים, ועדיין השליטה בכידון טובה. היתרון הנוסף הוא שהכפפות תואמות מסך מגע, אם כי יש שטענו שהמגע “לא הכי רגיש” ודורש לחיצה מעט חזקה יותר – אבל עדיין שימושי (Reviews : RS Taichi : : RST444 Velocity Mesh Gloves). כמו ברוב כפפות RS Taichi, יש רצועת הידוק וולקרו אחת במפרק היד. במחיר כ-270-300 ש״ח, ה-WRX Air ממוצבות מעט גבוה יותר – אבל עבור רוכבים ספורטיביים או מי שרוצה כפפה עמידה יותר לאורך זמן, הן מספקות תמורה טובה. רוכב אחד אף העיד על התרשמות מאיכות הייצור: “מוצר מעולה” ושהגרסה החדשה צרה יותר ומעוצבת טוב מתמיד (Reviews : RS Taichi : : RST444 Velocity Mesh Gloves). לסיכום, ה-WRX Air מיועדות לרוכב שרוצה כפפה מאווררת אך עם הגנה ותחושה מעט יותר “רצינית” על היד.

DAINESE KARAKUM ERGO-TEK: כפפות קיץ אדוונצ’ר קלות מבית דיינזה. ה-Karakum תוכננו להתאים למסעות בימים חמים, במיוחד לצד חליפת Karakum adventure של דיינזה. הן עשויות שילוב של בד סרוג גמיש ונושם בגב כף היד לבין עור עיזים רך בכף היד ( KARAKUM ERGO-TEK – MEN'S MOTORCYCLE TEXTILE GLOVES | BLACK/BLACK | Dainese ) ( KARAKUM ERGO-TEK – MEN'S MOTORCYCLE TEXTILE GLOVES | BLACK/BLACK | Dainese ) – כך שהן גם מאווררות מאוד וגם מספקות “רגש” ומגע מצוין בידיות ובמנופים ( KARAKUM ERGO-TEK – MEN'S MOTORCYCLE TEXTILE GLOVES | BLACK/BLACK | Dainese ). על הפרקים מותקנים מגני Ergo-Tek הייחודיים של דיינזה – מגני מפרקים מפוצלים המגנים על האזורים החשובים אך בנויים בצורה שמאפשרת תנועת אצבעות טבעית ( KARAKUM ERGO-TEK – MEN'S MOTORCYCLE TEXTILE GLOVES | BLACK/BLACK | Dainese ) ( KARAKUM ERGO-TEK – MEN'S MOTORCYCLE TEXTILE GLOVES | BLACK/BLACK | Dainese ). העיצוב הזה נולד ממחקר ארגונומי, ומעניק לכפפה גמישות יוצאת דופן בפרקי האצבעות לצד ביטחון שהאזורים החשופים בפגיעה (מפרקי האצבעות) מכוסים בשיריון. לכפפות יש רצועת סקוץ’ לסגירה קרובה בפרק היד, וכמובן שהן מוסמכות CE Level 1 לכפפות (קטגוריה II) (Amazon.com: Dainese 201815973-631-XXXL DAI Karakum Gloves : Automotive). פיצ’ר ייחודי הוא מערכת Magic Connection – מגנטים קטנים בכפפות המאפשרים להצמיד אותן למגנטים תואמים במעיל דיינזה תיור (או לפריט מגנטי אחר) כאשר מורידים אותן בהפסקה (Amazon.com: Dainese 201815973-631-XXXL DAI Karakum Gloves : Automotive). זה נוח מאוד ברכיבת אדוונצ’ר שבה עוצרים לצלם או לנווט – הכפפות “נדבקות” למכל הדלק או לשרוול ולא נופלות. בשטח, ה-Karakum מרגישות קלילות ואווריריות, ומתאימות לרכיבת שבילים וגם לכביש – שילוב החומרים מעניק עמידות טובה (עור בכף היד למניעת שחיקה מהגריפים) יחד עם אוורור הגב. רוכבים ציינו שהכפפה מרגישה “כמו כפפת רכיבת הרים” מבחינת משקל, אך עם ההגנה הדרושה לכביש. במחיר סביב 400-450 ש״ח, הן לא זולות – אך למי שכבר השקיע בסט אדוונצ’ר איכותי ורוצה כפפה שמתמודדת עם חום קיצוני בלי להתפשר על נוחות ומיגון מפרקים, ה-Karakum Ergo-Tek היא התאמה מושלמת. יתרון נוסף: יש להן כמובן גם מוליכי מסך מגע באצבע, כך שניתן לתפעל סמארטפון/GPS.

DAINESE MIG-C3 / MIG 3 AIR TEX: סדרת MIG של דיינזה מלווה רוכבים כבר שנים ככפפות קיץ קלאסיות. הדור החדש, המכונה MIG 3 (לעיתים מתויג כ-MIG C3), שומר על הקונספט: כפפות קצרות המשלבות עור ומיקרו-סוויד באזורים הקריטיים עם בד רשת נושם בשאר היד, לזרימת אוויר מירבית (MIG 3 – UNISEX MOTORCYCLE LEATHER GLOVES – Dainese). למעשה, ה-Mig 3 בנויות מעור בחלקים החשופים (כמו גב היד ומעל האצבעות), זמש סינתטי רך (Amica Suede) בכף היד לאחיזה טובה, ופאנלי Mesh גדולים לאוורור (MIG 3 – UNISEX MOTORCYCLE LEATHER GLOVES – Dainese). על מפרקי האצבעות מותקן מגן מפרקים קשיח מובנה (עשוי TPU או תרכובת דומה) שמגן מפני חבטות, ובנוסף יש בכפפה “Soft inserts” – ריפודים רכים באזורים אסטרטגיים לספיגת זעזועים קלים (Dainese MIG 3 Leather Gloves – RevZilla) (Dainese Mig 3 Gloves – Sportbike Track Gear). ה-MIG 3 מאובזרות בטכנולוגיית Smart Touch של דיינזה, המאפשרת תפעול מסך מגע עם האצבע המורה בלי להסיר את הכפפה (Dainese MIG 3 Gloves Black Anthracite Yellow Fluo – Chromeburner). האלסטיות נוכחת עם פאנלים אלסטיים ומתיחה באצבעות, אצבעות קמורות מראש ורצועת הידוק בשורש כף היד – מה שנותן תחושה נוחה ולא מתאמצת גם ברכיבה ממושכת (Dainese Mig 3 Gloves – Sportbike Track Gear). הכפפות עומדות בתקן CE לכפפות קטגוריה II (EN 13594) ומעניקות שילוב של נוחות וביטחון לרכיבות יום-יומיות. רבים מגדירים אותן “אייקוניות” לרכיבת קיץ יומיומית (Dainese 201815961-631-L DAI Mig 3 Gloves – Amazon.com) – הן מספיק ממוגנות לשימוש כביש רגיל, אך מאווררות ונעימות כמו כפפות אופניים. המחיר סביב 350 ש״ח משקף את איכות החומרים והמותג: עבור כפפת עור/רשת של דיינזה זה מחיר הוגן, וה-Mig 3 מציגה עמידות טובה לאורך שנים. רוכבים מציינים שהיא דורשת אולי חצי שעה “שבירה” ראשונית של העור, אבל אחרי זה הופכת לכפפה הכי נוחה שלהם – “כמו עור שני”. ה-Mig 3 Air Tex הוא למעשה אותו דגם עם דגש על עוד יותר אוורור (גרסת צבע או חומר שונה, שכן ממילא ה-Mig 3 מאוד מאווררות). בסיכומו של דבר, זו כפפה מצוינת לרוכבי כביש ועיר שרוצים ליהנות מעור והגנה, בלי לבשל את הידיים בקיץ.

נעלי רכיבה: פלח נעלי הרכיבה הקיציות גדל מאוד – מדובר בנעלי “סניקרס” ממוגנות שנראות יומיומיות, אבל מסתירות בתוכן הגנות קריטיות. דגמי הקיץ מביאים עור ובדים מחוררים, סוליות קשיחות ופטנטים לנוחות, כדי לאפשר לרוכב ללכת יום שלם בנעל, ועדיין לספק הגנה בשעת צרה.

FORMA GROUND FLOW: פורמה האיטלקייה מביאה בדגם Ground Flow נעלי רכיבה במראה אורבני, עם דגש על אוורור. חלקן העליון עשוי שילוב של עור ובד טקסטילי, כשאזורים גדולים בנעל בנויים מרשת נושמת לשחרור חום (motorcycle boots | Forma Ground Flow black urban city street riding – Forma Boots USA ) (motorcycle boots | Forma Ground Flow black urban city street riding – Forma Boots USA ). למרות המראה הקז’ואלי, ההגנה מרשימה: לנעל תקן CE מלא עם ציונים גבוהים (מבחני ריסוק, שחיקה וכד’ ברמה 2) למעט גובה הקרסול (זו נעל קרסול קצרה אז היא CE Level 1 לגובה) (motorcycle boots | Forma Ground Flow black urban city street riding – Forma Boots USA ) (motorcycle boots | Forma Ground Flow black urban city street riding – Forma Boots USA ). יש בה מגן קרסול פנימי עשוי TPU קשיח משני הצדדים (מגן עצם הבליטה – malleolus), חיזוקי TPU בעקב ובאצבעות, ופד החלפה (שיף-פד) מחוזק מעל הבוהן לשימוש ברגלית ההילוכים (motorcycle boots | Forma Ground Flow black urban city street riding – Forma Boots USA ) (motorcycle boots | Forma Ground Flow black urban city street riding – Forma Boots USA ). הסוליה בנויה בטכנולוגיית “סוליית Urban” של פורמה – היא גמישה לאורך הנעל לנוחות הליכה, אך בעלת מבנה “Limited Crush” קשיח לרוחב, כך שלא תימעך תחת משקל אופנוע (motorcycle boots | Forma Ground Flow black urban city street riding – Forma Boots USA ). בתוך הנעל יש מדרס EVA בולם זעזועים ותומך לקשת כף הרגל (motorcycle boots | Forma Ground Flow black urban city street riding – Forma Boots USA ). הסגירה משלבת שרוכים רגילים לקשירה מדויקת וסגירת סקוץ’ גבוהה לקרסול המוסיפה אבטחה ומסתירה את הקשר (motorcycle boots | Forma Ground Flow black urban city street riding – Forma Boots USA ). בפועל, רוכבים מדווחים שה-Ground Flow מרגישות קלות מאוד ומאווררות – “הרגליים נשארות מפתיעות קרירות אפילו ביום שרבי”. היתרון הגדול הוא הנוחות בהליכה: פורמה ידועה בגזרה מעט רחבה יותר מהרגיל, ובדגם זה ציינו שהרוחב הוא D עד E – מה שמתאים גם למי שיש לו כף רגל מעט רחבה מהממוצע (Forma Ground Flow Boot — Motorcycle Gear). כלומר, הן מרווחות ונוחות כמו נעלי סניקרס, ואף אחד לא ינחש שהן נעלי אופנוע ממוגנות. במחיר כ-600 ש״ח (ולרוב קיימות במבצעים סביב 500 ש״ח), ה-Ground Flow מצטיינות בתמורה: מקבלים נעל רב-用途 שאפשר לנעול כל היום, לקבל הגנה עדיפה על נעלי ספורט רגילות (Road Tested: The TCX Street 3 Air motorcycle riding sneaker | Bike EXIF), וגם סטייל אלגנטי ועדכני. רוכבי עיר רבים ממליצים עליהן כרכישת ה-“upgrade” הכי חשובה אחרי קסדה – כי בנפילה, כף הרגל זוכה להגנה שפשוט אין בנעלי רחוב.

TCX STREET 3 AIR: הדור השלישי לנעלי הסטreet המצליחות של TCX (כיום תחת מותג “MOMO Design” לאחר מיזוג עיצובי). Street 3 Air הן נעלי אולסטאר גבוהות-קרסול במראה סקייטר קלאסי, אך משולבות טכנולוגיית מיגון מודרנית. הדגם ה-Air משתמש בזמש (עור הפוך) בחלק הקדמי והאחורי ובאזור השרוכים, ובד רשת נושם בדוגמת קמופלאז’ בצדדים, מה שמעניק זרימת אוויר מצוינת דרך כל הנעל (Road Tested: The TCX Street 3 Air motorcycle riding sneaker | Bike EXIF) (Road Tested: The TCX Street 3 Air motorcycle riding sneaker | Bike EXIF). סביב הקרסול יש ריפוד עבה בסגנון נעלי סקייט, ובתוכו מסתתרים מגני קרסול דקים מחומר D3O סופג-אנרגיה (Road Tested: The TCX Street 3 Air motorcycle riding sneaker | Bike EXIF) – רוכב אחד ציין שלמרות הפרופיל הדק, “יש שם D3O וזה לא חסר תועלת – הוא יספוג מכה, וזה שווה את זה לעומת נעלי ונס בלי כלום” (After 15 years of riding, I finally bought riding shoes. They have been …). העקב והבהונות מחוזקים גם הם (מרגישים קשיחים למגע) (Road Tested: The TCX Street 3 Air motorcycle riding sneaker | Bike EXIF). בסוליה, TCX הטמיעה פלטת Zplate – פלטת פולימר בצורה מעוקלת בצורת Z לאורך הסוליה (Road Tested: The TCX Street 3 Air motorcycle riding sneaker | Bike EXIF). הפטנט הזה נותן בדיוק את מה שרוצים מנעל רכיבה: קשיחות רוחבית למניעת מעיכה, אבל גמישות מסוימת בכפיפה קדימה-אחורה כדי שאפשר יהיה ללכת בנוחות (Road Tested: The TCX Street 3 Air motorcycle riding sneaker | Bike EXIF) (Road Tested: The TCX Street 3 Air motorcycle riding sneaker | Bike EXIF). התוצאה היא נעל שקיבלה תקן CE מלא, ועדיין “אחת הנעליים הכי נוחות שנעלתי אי פעם” לדברי בוחן אחד (Road Tested: The TCX Street 3 Air motorcycle riding sneaker | Bike EXIF) (Road Tested: The TCX Street 3 Air motorcycle riding sneaker | Bike EXIF). אותו בוחן שיבח את איזון הסוליה: היא מספיק קשיחה כדי שלא תרגישו את הרגליות דוקרות (בעיה נפוצה עם סניקרס רגילות שרוכבות מתכופפות סביב רגלית האופנוע), ומנגד לא קשה מדי – הוא רכב שעתיים ברצף ולא הרגיש צורך לחלוץ את הנעל מיד כשהגיע הביתה (Road Tested: The TCX Street 3 Air motorcycle riding sneaker | Bike EXIF). בתוך הנעל יש רפידת Ortholite רכה – תרומה גדולה לנוחות ולתחושת “כמו נעלי ספורט” (Road Tested: The TCX Street 3 Air motorcycle riding sneaker | Bike EXIF). הסגירה היא באמצעות שרוכים בלבד, אך יש פתרון חכם: “Garage” – לולאה אלסטית על הלשון שבה ניתן לתחוב את קצוות השרוכים והקליפס שלהם כדי שלא יתפסו בחלקי אופנוע או יתנופפו ברוח (Road Tested: The TCX Street 3 Air motorcycle riding sneaker | Bike EXIF). יש גם לולאת משיכה בעקב לנעילה קלה. מבחינת מראה, Street 3 Air זוכות למחמאות – הן מינימליסטיות עם מיתוג זעיר בלבד, נראות כמו סניקרס אופנתיות לכל דבר (Road Tested: The TCX Street 3 Air motorcycle riding sneaker | Bike EXIF). הן מגיעות בצבעי ירוק-זית קמופלאז’, שחור או אפור, וכן בדגמי נשים מותאמים. שימו לב לגבי מידות: הדגם נוטה להיות במידות אירופאיות מעט גדולות – רוכב אחד דיווח שהוא בדרך כלל מידה 47EU אך בנעל זו 46EU הספיקה לו, עם אפילו מעט מקום פנוי (Road Tested: The TCX Street 3 Air motorcycle riding sneaker | Bike EXIF). המחיר סביב 700 ש״ח – אטרקטיבי יחסית לתמורה: הנעל מעניקה שילוב של הגנה (קרסול D3O, חיזוקים ותקן CE) ונוחות יומיומית יוצאת דופן. עבור רוכב עיר/פרברים שרוצה לנעול בבוקר נעל שתגן עליו בדרך לעבודה ועדיין תרגיש נוחה ומחמיאה במשרד – Street 3 Air היא בחירה קלה.

TCX (MOMO) FIREGUN-3 AIR: דגם ה-Firegun 3 הוא שיתוף פעולה בין TCX למותג העיצוב האיטלקי MOMODesign, והתוצאה – נעל רכיבה מודרנית במראה ספורט-אלגנט. לגרסת ה-Air (אוורירית) יש גפת בד סינתטי מחוזק ומאוורר כמעט לכל אורכה, עם חיזוקי זמש/עור במקומות המועדים לשחיקה. המראה הכללי יותר “עתידני” לעומת ה-Street 3 – פחות כמו אולסטאר ויותר כמו נעל ספורט מודרנית, כולל סוליה מעט יותר גבוהה ועבה. סגירת השרוכים כאן משודרגת: יש מנגנון הידוק מהיר (Quick Lacing) – מעין קליפס נעילה שמאפשר להדק ולשחרר את השרוך במהירות, יחד עם ה”גראז’” בחלק העליון ללולאת השרוכים העודפים (Tried and tested: Momo Firegun 3 boots review). זה הופך את נעילת הנעל לחוויה מהירה וקלה – פותחים, הלשון נפתחת לרווחה, כף הרגל נכנסת חלק (Tried and tested: Momo Firegun 3 boots review). בנוגע למיגון, ה-Firegun דומה מאוד ל-Street: פלטת ZPLATE בסוליה מעניקה קשיחות רוחבית מצוינת וגמישות לפנים-אחור (Tried and tested: Momo Firegun 3 boots review), מגיני קרסול TPU פנימיים מצידי הקרסול ומעליו (אזור המלאולוס) (Tried and tested: Momo Firegun 3 boots review), חיזוק עקב קשיח מאוד וכיפת אצבעות קשיחה (אולי מעט פחות מעור מלא, אך בהחלט נוקשה בהשוואה לנעל רגילה) (Tried and tested: Momo Firegun 3 boots review). גם כאן יש מדרס Ortholite נוח וגפת הנעל עצמה אטומה למים בגרסת WP – אך בגרסת Air אין ממברנה, מה שהופך אותה למאווררת בהרבה על חשבון עמידות למים. רוכבים שבדקו את גרסת ה-WP (האטומה) שיבחו את הנוחות: “סופר נוחות, רכבתי איתן יום שלם וגם הלכתי – כמעט שוכחים שאלו נעלי אופנוע” (Tested: Momo Firegun-3 waterproof motorcycle boots review). הגזרה מעט גדולה – מומלץ למדוד כי ייתכן ותידרש מידה אחת פחות מהרגיל, כפי שקרה לרוכב מנוסה שנעל 43 במקום 44 (Tried and tested: Momo Firegun 3 boots review). בתחושת ההגנה, ציינו שהנעל “מרגישה מגוננת, די מסיבית וקשיחה איפה שצריך, אבל עדיין נוחה” (Tried and tested: Momo Firegun 3 boots review). החיסרון הקטן היחיד שנמצא: אם מהדקים חזק מאוד, הלשון וראש השרוכים עלולים ללחוץ מעט על קדמת הקרסול, אבל זה נפטר בקלות אם מרפים קצת את השרוך (Tried and tested: Momo Firegun 3 boots review). ה-Firegun 3 Air מתומחרת בדומה ל-Street 3 (כ-700 ש״ח), ופונה אולי יותר לקהל הצעיר או לחובבי העיצוב – היא מושכת תשומת לב עם לוגו MOMO וצבעים כמו שחור/אדום. בשורה התחתונה, זו נעל שמצליחה לספק תחושת ביטחון גבוהה (עמידה למים בגרסת WP, מאווררת בגרסת Air, שתיהן בתקן CE) יחד עם נוחות יומיומית. רבים אמרו שהיו קונים אותה שוב בשמחה – סימן לתמורה טובה למחיר מבחינתם (MOMODesign Firegun 3 WP Boots – Cycle Gear).

DAINESE SUBURB AIR: דיינזה הצטרפה לטרנד הסניקרס הממוגנות עם דגם Suburb – וגרסת ה-Air מיועדת לקיץ הלוהט. ה-Suburb Air נראות סולידיות וקלאסיות, עם עיצוב סניקר-גבוה מחומרים סינתטיים, אבל מאחוריי הקלעים דיינזה שילבה לא מעט טכנולוגיה. חלק העליון עשוי בד נושם ומיקרופייבר (עור סינתטי) עמיד, עם מבנה “Highly ventilated” – כלומר הרבה מאוד אזורי רשת לאוורור מקסימלי בנסיעות עירוניות בחום ( SUBURB AIR – MEN'S SUMMER MOTORCYCLE SHOES IN FABRIC | BLACK/WHITE/ARMY GREEN | Dainese ). הסוליה היא פיתוח של דיינזה בשם Groundtrax®, הבנויה מגומי עמיד ומעוצבת באופן א-סימטרי חכם: בדייסנה מסבירים שסוליה זו משנה את פרופיל הדריכה בהתאם לאזור – חלקה הקדמי והתחתון בנויים לאחיזה יציבה ברגליות ובכביש, ואילו העקב בנוי לנוחות ובלימת זעזועים בהליכה ( SUBURB AIR – MEN'S SUMMER MOTORCYCLE SHOES IN FABRIC | BLACK/WHITE/ARMY GREEN | Dainese ). בפועל, המשמעות היא אחיזה טובה גם ברטובה כשמורידים רגל ברמזור, ועם זאת הליכה נינוחה בלי שהסוליה תהיה קשיחה מדי. בתוך הנעל יש רפידת Ortholite מרופדת ומאווררת המוסיפה נוחות רכה מתמשכת לאורך זמן ( SUBURB AIR – MEN'S SUMMER MOTORCYCLE SHOES IN FABRIC | BLACK/WHITE/ARMY GREEN | Dainese ) ( SUBURB AIR – MEN'S SUMMER MOTORCYCLE SHOES IN FABRIC | BLACK/WHITE/ARMY GREEN | Dainese ). השרוכים הם אמצעי הסגירה העיקרי, אך כמו אצל המתחרים, יש רצועה אלסטית/כיס ייעודי להשחלת קצות השרוכים כדי שלא יתפסו פתאום במתג או שרשרת ( SUBURB AIR – MEN'S SUMMER MOTORCYCLE SHOES IN FABRIC | BLACK/WHITE/ARMY GREEN | Dainese ). יש גם לולאת משיכה (“Bootstrap”) בעקב לסייע בנעילה ( SUBURB AIR – MEN'S SUMMER MOTORCYCLE SHOES IN FABRIC | BLACK/WHITE/ARMY GREEN | Dainese ). מיגון הקרסול מטופל באמצעות “Rigid inserts” – כנראה פנלים קשיחים בפנים הנעל באזורי עצם הקרסול, עם שכבת ספוג D-Foam רכה בצידו הפנימי לנוחות ( SUBURB AIR – MEN'S SUMMER MOTORCYCLE SHOES IN FABRIC | BLACK/WHITE/ARMY GREEN | Dainese ). הבוהן מצוידת במגן מעיכה (וכמובן שיש שכבת PU חיצונית לתפעול ההילוכים כדי לא לבזבז את החומר העליון) ( SUBURB AIR – MEN'S SUMMER MOTORCYCLE SHOES IN FABRIC | BLACK/WHITE/ARMY GREEN | Dainese ), והעקב קשיח מבפנים. הנעל עומדת בתקן CE מלא (EN13634) לקטגוריה II ( SUBURB AIR – MEN'S SUMMER MOTORCYCLE SHOES IN FABRIC | BLACK/WHITE/ARMY GREEN | Dainese ) – הישג מרשים עבור נעל כה קלת-משקל ומאווררת. התרשמנו במיוחד כמה דיינזה שמה דגש על נוחות – “Comfort, practicality and contemporary style” הן מילות המפתח שלהן ( SUBURB AIR – MEN'S SUMMER MOTORCYCLE SHOES IN FABRIC | BLACK/WHITE/ARMY GREEN | Dainese ), והן אכן מרגישות כך: סניקרס מודרניות שאפשר לנעול גם ליציאה, אבל למעשה הן ציוד ממוגן. במחיר רשמי של כ-650-700 ש״ח, ה-Suburb Air מתחרה ראש בראש ב-TCX Street 3 והדומות, ומציעה אלטרנטיבה למי שמעדיף את הלוגו של דיינזה ואת סגנון העיצוב האיטלקי שלה. לרוכב העירוני שחי על הקטנוע או האופנוע כל הקיץ, אלו נעליים שישמרו על רגליו בשעה שרבים אחרים נוסעים בכפכפים – השקעה ששווה את השקט הנפשי. פלוס נוסף: קיימת גם גרסת נשים מותאמת ארגונומית ל-SUBURB AIR, כך שגם רוכבות יכולות ליהנות ממנה (SUBURB AIR – WOMEN'S SUMMER MOTORCYCLE SHOES IN …).

השוואת תמורה למחיר: בסקירת הקולקציה, ניכר שלכל פריט יש ייעוד משלו – והמחיר נגזר מרמת ההגנה והמותג. באופן כללי, מוצרי דיינזה נוטים למחיר גבוה יותר, אך מביאים איכות חומרים ועיצוב קפדני. למשל, מעיל Energyca היקר מציע מיגון כמעט ברמת מעיל עור ספורטיבי, ולכן עבור רוכב ספורט רציני המחיר מוצדק. מנגד, מעיל Ignite הזול יותר מספק את הבסיס הדרוש לרוכב עירוני במחיר נוח. גם בכפפות, דגמי RS Taichi מצטיינים בתמורה – סביב sixty-70 דולר (200-250 ש״ח) לכפפה ממוגנת קרבון זו עסקה נהדרת לרוכב כביש מתחיל, בעוד Dainese Karakum היקרה פי שניים מיועדת למי שדורש את החדשנות והנוחות המקסימלית להרפתקאות. בנעלי הרכיבה, הפורמה Ground Flow מעניקות הרבה מאוד (מיגון CE2, נוחות, רוחב) במחיר נמוך יחסית – אופציה משתלמת לרוכב עיר. ה-TCX והדיינזה יקרות יותר בכמה מאות שקלים, אך מציעות גימור מלוטש וטכנולוגיות ייחודיות (סוליית Zplate, Ortholite, עיצוב אופנתי) – למי שזה חשוב לו, ההפרש מתקבל על הדעת. לסיכום, כל רוכב צריך לאזן בין התקציב לצרכים: בקולקציה זו אפשר למצוא אופציות “עממיות” עם תמורה גבוהה וגם אופציות פרימיום לחובבי הגאדג’טים – העיקר לא להתפשר על הבטיחות בקיץ.

המלצות לפי קהל יעד:

  • רוכבי כביש ותיור בכבישים מהירים: דגמי Hydra Flux 2 ו-Air Frame 3 יתאימו בזכות שילוב אוורור והגנה טוב, בהתאם אם יש צורך בעמידות לגשם (Hydra). Desert Tex מומלץ במיוחד לרוכבי תיור הרפתקני בכבישים ובשטח קל – הוא ישמור עליכם קרירים ומוגנים גם במסע ארוך. כפפות Mig 3 יתנו תחושה מצוינת על הכידון במהירויות גבוהות ועדיין אוורור לידיים. לנעליים, Street 3 Air או Ground Flow טובות לתיור בכביש – הן נוחות לרכיבות ממושכות ואף הליכות במסלול טיול.
  • רוכבי אדוונצ’ר/שטח חם: מעיל Desert Tex וכפפות Karakum Ergo-Tek נוצרו עבורכם – הם תוכננו לספק זרימת אוויר בשטח מדברי בלי לוותר על מיגון גמיש. כמובן, בשטח רציני רובכם תנעלו מגפי שטח גבוהים, אך אם מדובר בטיול אדוונצ’ר קל הכולל קטעי כביש ועיר, תוכלו לנעול נעלי Ground Flow או אפילו Firegun Air לנוחות מקסימלית כשאתם יורדים מהאופנוע בערב. ציוד זה ישמור אתכם ממוגנים מבלי לגרום להזעה והתשה במשך יום רכיבה שלם.
  • רכיבה עירונית ויוממית: כאן הנוחות והמשקל קודמים, בלי לוותר על סטייל. מעילים כמו Ignite Air Tex או Herosphere Air מושלמים לשליחים, רוכבי קטנוע ונותני גז ברמזורים – קלים, מאווררים ונראים טוב גם מעל ג’ינס. כפפות Velocity של RS Taichi או Mig 3 של דיינזה ישמרו על הידיים שלכם בפגיעות נפוצות בעיר (ומאפשרות לתפעל מסך הנייד כשרוצים לבדוק וייז ברמזור). לנעליים, הבחירה ברורה: דגמי הסניקרס הממוגנים – Suburb Air למי שאוהב איטלקי מוקפד, או Street 3 Air/Firegun 3 למי שאוהב לוק ספורט-רחוב – כולם יתנו לכם ללכת לקולנוע או למשרד בלי שאף אחד ירים גבה, ועדיין יספקו לכם הגנה פי כמה מנעלי בד רגילות במקרה חס וחלילה של החלקה בצומת.
  • רוכבי ספורט ונייקד ביצועיסטים: אמנם רבים מכם יעדיפו חליפת עור מלאה, אבל בימים של 35 מעלות בצל אפילו רוכב ספורטיבי יעריך את מעיל Energyca Air Tex – הוא מציע הגנת כתפיים עם סליידרים מתכתיים ועמידות טובה בשפשוף, יחד עם רשת אוורירית בפלג גוף קדמי. תוכלו לצרף אליו כפפות WRX Air של RS Taichi או Mig 3 של דיינזה – שתיהן קצרות אך בעלות שילוב עור והגנה קשיחה המספיקות לרכיבת כביש מהירה (לא למסלול), תוך שמירה על פרקי אצבעות מאווררים. לנעליים, ה-Firegun 3 Air או אפילו Street 3 Air יתנו לכם בסיס יציב להילוכים ובלימות חזקים – הסוליה הקשיחה תמנע עיוות ברגליות כשתתפרעו, והשרוכים המהירים יחסכו לכם זמן יקר בעלייה למסלול. הם כמובן לא תחליף למגף מרוצים אמיתי ביום מסלול, אבל לרכיבות קניון ותיזוזים בהר – הן יספקו אחיזה ובטחון עם הרבה יותר נוחות ממגף מסלול.

בסופו של דבר, קולקציית הקיץ הזו מאפשרת לרוכבים מכל הסוגים להישאר ממוגנים מבלי “להיצלות” בתוך הציוד. כל אחד מהדגמים שסקרנו מצטיין ביתרונותיו הטכניים – בין אם זו בטנה נשלפת נגד גשם במעיל, מיגון קרבון בכפפה, או סוליה מחוזקת בנעל – ונתמך בחוות דעת חיוביות מהשטח על נוחות ואיכות הביצוע. הבחירה הנכונה תלויה באופי הרכיבה שלכם: הגדירו את הצרכים (חום, סוג האופנוע, סגנון לבוש) והתקציב, ומשם קל להרכיב לעצמכם סט קיץ אידיאלי. בתמורה להזעה מופחתת, נוחות מרבית ובטיחות מירבית – ההשקעה בציוד קיץ איכותי מצדיקה את עצמה, כפי שיעידו הרוכבים שכבר ניסו ונהנו מכל העולמות (Road Tested: The TCX Street 3 Air motorcycle riding sneaker | Bike EXIF) (I know gear is frowned upon, but I'll get better answers from you regards : r/CalamariRaceTeam). סעו מוגן – גם כשחם בחוץ, אין תירוץ לוותר על ציוד בטיחות. קיץ נעים ובטוח!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *